Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Arvuti ja internet »  Aasta lõpus tuleb välja eraldi kaart füüsikamootorite jooksutamiseks? märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
erick
HV Guru
erick

liitunud: 24.01.2003




sõnum 08.03.2005 12:27:39 Aasta lõpus tuleb välja eraldi kaart füüsikamootorite jooksutamiseks? vasta tsitaadiga

Kaart peaks kasutama PCI või PCI-express siini, sel on 125 miljonit transistorit ja 128MB GDDR3 mälu ning voolutarve, mis ei ületa 25W. Kaarti Games Developers Conference 2005-l näinud ajakirjaniku sõnadest järeldub, et PPU (physics processing engine) on the next big thing.


Teema pole iseenesest uus. Diskreetse või CPU-st eraldiseisva füüsikaprotsessori võimalust on varem korduvalt arutatud, ka siin foorumis. Välja on käidud idee panna füüsikaprotsessor videokaardile, või kasutada osa videokaartide võimsusest samal eesmärgil. Kuid nüüd on üks firma kätte võtnud ning asja eraldi kaardi peale pannud. Omamoodi epohhiloov liigutus, mida võiks ehk võrrelda näiteks 3DFX-i Voodoo graafikakiirendite launchiga.

Kaardi arendamise taga seisab firma nimega AGEIA, kel on juba sõlmitud kokkulepped TSMC-ga (protsessorite ja muude kiipide tootmiseks vajalikke vabrikuid omav Taiwani suurfirma) ja mitmete mängutootjatega, sealhulgas meie kõigi lemmiku EPICuga. PPU turustusnimi on PhysX. Games Developers Conference'l näidati seda kaarti ka demosid jooksutamas. Esimesed olulised infokillud on sellised:

*PhysX protsessor lubab järgmiste (füüsika)efektide radikaalset kiirendamist:

* Rigid body dynamics
* Universal collision detection
* Finite element analysis
* Soft body dynamics
* Fluid dynamics
* Hair simulation
* Clothing simulation

* Kaart saab hakkama korraga 32000 (tavalise) - 50000 (vedelikku simuleeriva) particle'i või osakese liigutamisega, CPU-d suudavad korraga kõige rohkem paarisadat liigutada. Selline võimsus tähendab näiteks seda, et demodes näidati stseene, kus mängu tegelane kõndis üle muru ja IGA ÜKSIK rohulible käitus vastavalt kõigile füüsikareeglitele. Samamoodi näidati maja õhkulendamist, kus fragmentide arv oli nii kõrge, et TheInq'i ajakirjanik Fuad Abazovic võrdles plahvatust nendega, mida ta Bosnia-Hertsegoviinas 14 aastat tagasi nägi. Ning lõpuks, meie vaieldamatu lemmik - verevalamine, -pritsimine, ja -purskamine pole kunagi nii hea välja näinud. Sama käib ka igatsorti muude vedelike kohta, nagu laava ja vesi.

* Kaarte saab tulevikus osta nii laua- kui sülearvutitele.

* Kaarti toetab juba vähemalt 15 olulist mängu, mis tulevad välja juba aasta lõpuks ja peale seda. Arvestades koostööd EPICuga võib vist hakata vaikselt spekuleerima teemal 'Uus ja ülivinge Unreal 3 mootor' icon_wink.gif

Originaalartikkel:
http://www.theinquirer.net/?article=21648

Tootja kodulehekülg:

http://www.ageia.com/

Asja põhjalikumalt seletav AGEIA white paper .pdf formaadis:

http://www.ageia.com/pdf/wp_2005_3_physics_gameplay.pdf

_________________
WoT Stats Twitch Stream
Kommentaarid: 104 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 94
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
renx09
HV Guru
renx09

liitunud: 28.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.03.2005 12:37:51 vasta tsitaadiga

http://www.ageia.com/pdf/wp_2005_3_physics_gameplay.pdf

seletab vähe täpsemalt lahti selle kaardi võimalusi

nujah erick jõudis napilt ette icon_razz.gif

_________________
!!
Kommentaarid: 299 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 240
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
lamp
HV Guru
lamp

liitunud: 08.11.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.03.2005 12:39:12 vasta tsitaadiga

huvitav milliste instruktsioonidega on seal tegu..
et kas saaks seda hoopis audio DSP'na kasutada icon_wink.gif

_________________
eriti julm
Kommentaarid: 179 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 158
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
corvette
HV veteran

liitunud: 17.02.2003




sõnum 08.03.2005 12:43:47 vasta tsitaadiga

Mis ma muud oskan öelda kui et "oh sa pele" icon_biggrin.gif

Aga ei saanud veel ühest asjast, et kas see on siis lisaks videokaardile teine eraldi kaart või on see siis iseseisev videokaart mis sisaldab endas seda protsessorit?
Kui see on eraldi kaart, siis kas peaks välja tulema ka selline kaart, mis toetaks näiteks graafilisi elemente ja muud selle kõrval? Või kuidas näiteks minu R9800 selle teise kaardiga suhtlema hakkab icon_rolleyes.gif
Kommentaarid: 49 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 48
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
külaline







sõnum 08.03.2005 13:14:59 vasta tsitaadiga

nojah. kunagi oli ju graafikakaart kah lihtlalt mobo pikendus... aga mulle isiklikult tundub et cell on elujõulisem...
tagasi üles
aise
HV Guru
aise

liitunud: 02.10.2003




sõnum 08.03.2005 13:38:48 vasta tsitaadiga

see ikka eraldi kaart lisaks videokaardile
Kommentaarid: 189 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Auron
HV Guru
Auron

liitunud: 19.08.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.03.2005 15:54:58 vasta tsitaadiga

Hmm, niiet videokas liigutab niikuinii mängu ja see kaart eraldi kas siis PCI või PCIE siinis võtab enda kanda kõiksugu füüsikavärgi mängus?Asi pull küll aga mis siis hakkab nii olema, et kel pappi sitaks pole mängib suck-ass effektidega ve? icon_confused.gif
Kommentaarid: 150 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 127
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Nitro
HV kasutaja
Nitro

liitunud: 02.03.2004




sõnum 08.03.2005 15:55:18 vasta tsitaadiga

Eks ta vist suhtle graafikakaartiga selle sama pci(-e) siini kaudu. Paljulubav jubin tõotab tulla. Ning tekkis küsimus, et kas siis CPU vaatab kõrvalt ja piitsutab neegreid ? icon_lol.gif
Kommentaarid: 7 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 5
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
renx09
HV Guru
renx09

liitunud: 28.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.03.2005 15:57:48 vasta tsitaadiga

kas keegi sebib välja, mis selle asjanduse umbkaudseks hinnaks võib tulla?
_________________
!!
Kommentaarid: 299 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 240
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
486
HV Guru

liitunud: 19.04.2004




sõnum 08.03.2005 16:13:39 vasta tsitaadiga

CPU-l on veel piisavalt tööd, näiteks igasugused lahtipakkimised, bottide AI jne. See kaart töötleb vaid füüsikaga seotuid scripte.
Tuleviku mängu PC-d tõotavad ikka päris suurteks jurakateks kujuneda. 2xgraafikakaart, füüsika kaart mingi physic silenceriga icon_lol.gif mis ka mingi 2 pci-e enda alla matab ja ongi kõik slotid kinni. Võibolla suure kangutamise peale mahub audigy2 kah icon_razz1.gif

_________________
zero
Kommentaarid: 46 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 2 :: 39
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
külaline







sõnum 08.03.2005 16:36:09 vasta tsitaadiga

hmm...
see siis cell pc moodi?
kõik pci ja pci-e-d lisakaarte täis?
ja iga kaart erinevat parameetrit arvutama?
tagasi üles
külaline







sõnum 08.03.2005 16:39:15 vasta tsitaadiga

Kurat küll kui selle jubina jaoks peab ka uue mobo ostma icon_evil.gif ST. "vanad" PCI-E mobod ei toeta seda ....
Aga laseme ikka teisel enne valmis saada icon_wink.gif
tagasi üles
kriimsilm
HV kasutaja
kriimsilm

liitunud: 19.05.2002




sõnum 08.03.2005 17:45:14 vasta tsitaadiga

tsitaat:

125 miljonit transistorit ja 128MB GDDR3 mälu

Võrdluseks: ATI x700 pro- 110 või 120 miljonit transistorit, 128MB GDDR3 mälu, valmistatud TSMC-s.
Kommentaarid: 12 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Kirves
HV kasutaja

liitunud: 23.10.2004




sõnum 08.03.2005 19:17:24 vasta tsitaadiga

A mis seni neid füüskia värke arvutas? Ja kust seda demo video tõmmata saaks?
Kommentaarid: 11 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 7 :: 1 :: 0
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Nitro
HV kasutaja
Nitro

liitunud: 02.03.2004




sõnum 08.03.2005 19:31:15 vasta tsitaadiga

Kirves kirjutas:
A mis seni neid füüskia värke arvutas? Ja kust seda demo video tõmmata saaks?


Füüsika on praegu puhtalt CPU rida.
Kommentaarid: 7 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 5
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pyromaan
HV kasutaja
pyromaan

liitunud: 01.05.2002




sõnum 08.03.2005 19:32:15 vasta tsitaadiga

millegipärast pole muud spetsiaalprotsessorid peale GPU eriti elujõulised olnud ...
elame näeme - mida tulevik toob, kõigest ei tasu vaimustusse kohe sattuda
cell arhitektuuri puhul suht mõttetu vidin

_________________
[img:]https://foorum.hinnavaatlus.ee/images/200x40_HV.gif[/img:]
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 14
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sabbath
HV vaatleja
Sabbath

liitunud: 08.10.2002




sõnum 08.03.2005 20:03:29 vasta tsitaadiga

demosi ka kuskilt näha saab?
Kommentaarid: 17 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 13
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 08.03.2005 20:56:46 vasta tsitaadiga

igati huvitav asi thumbs_up.gif
igatahes tuleb huviga oodata, sest kui lubadused on tõesed, siis tõesti power asi icon_smile.gif
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tarmov
HV vaatleja

liitunud: 28.11.2001




sõnum 08.03.2005 21:48:05 vasta tsitaadiga

See AGEIA whitepaper on põhiliselt reklaamjutt, mille eesmärgiks on tõetruult simuleerida suu vett jooksma panemist.
Realisatsioonist ega põhimõtetest ei ole midagi olulist kirjas. Minu jaoks seondub see teema vektorarvutustega. Põhiküsimus on kas see kaart realiseerib vaid teatud kindlaid füüsikalisi efekte (ehk ei ole laiemalt kasutatav), või on tegu üldistatud vektorprotsessoriga.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tarmov
HV vaatleja

liitunud: 28.11.2001




sõnum 08.03.2005 22:44:25 vasta tsitaadiga

AGEIA kodulehe järgi on tegu tõesti füüsikaprotsessoriga, mitte vektorprotsessoriga. Seega rakendusvaldkond on piiratud mängudega.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
degreal
HV veteran

liitunud: 07.01.2002




sõnum 08.03.2005 23:37:01 vasta tsitaadiga

mulle tundub, et tegu on kurva uudisega, kuna see pikendab väheke PC eluiga ja CELL lükkub natuke kaugemale thumbs_down.gif icon_lol.gif
Kommentaarid: 25 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 23
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
külaline







sõnum 09.03.2005 00:46:06 vasta tsitaadiga

samas mängu progemine läheb 2 korda keerulisemaks ju.

Kui praegu juba vorbitakse mänge põhiliselt ps2le ja siis porditakse pcle, siis vaevalt pärast viitsib ps2 variant pcle portida , et ka selle lisavidina support oleks mängul olemas.
ajukas raha raiskamine. mõned entusiastid teevad paar mängu kuniks progejatel kopp ees on. nii ta välja surebki.
tagasi üles
ikruusa
HV kasutaja

liitunud: 01.03.2003




sõnum 09.03.2005 02:52:08 vasta tsitaadiga

Ma ei viitsinud küll seda PDFi läbi lugeda - paistis olevat mingi ajakirjanike promo jutt - aga täpne tehnoloogia on ikkagi hämar.
1) mida teeb/ "kiirendab" graafika kaart?
Mingi 3D API (OpenGL, Direct3D) käsud, mille abil defineeritakse ja joonistatakse 3D pilti, on jutu järgi sinna rauda valatud. Ütleme, et on defineeritud mingi 3D "ruum" või "kuubik" ja sinna ruumi vaatab sisse mingil kindlal positsioonil asuv "kaamera" (monitor näitab selle pilti) ja ruumis asuvad 2 eri värvusega valgusallikat. Nüüd annab progeja üherealise OpenGL käsu - joonistada sinna ruumi sellisele x,y,z positsioonile etteantud mõõtmetega kera ning valib kera materjaliks plastmassi. Kui nüüd otsesõnu tõlgendada "full OpenGL acceleration", siis tegelikult selle kera joonistamine peaks üdini graafikaprose poolt tehtama ning otseloomulikult ka selle "kaamera" pildi projitseerimine monitorile peaks seal tehtama. Ehk siis 3D stseeni joonistamine ja näitamine peaks olema graafikakaardi rida.
2) mida CPU teeb?
noh eks see 3D engine vajab ketramist - enne kui saab joonistada, peab olema teada, et mida ja kuhu joonistada. 3D objektide definitsioonid või ütleme, et matemaatilised mudelid, kuhu me neid liigutame, kuidas nad liiguvad, äkki üks lasi teist ja teine sai pihta ja nüüd peab verd pritsima jne. Selle hulgas on nüüd ka see füüsikaline mudel või mehhanism ja seda närib ainuisikuliselt CPU.

Küsimus on, et kuidas selle 3D engine osa koormust nüüd CPU seljast mujale viiakse? Pildi joonistamisega lepiti kokku: võtame kaks levinud standardit (OpenGL,Direct3D) ja valame asja rauda. Aga mida nagu 3D engine puhul on nüüd kokku lepitud? Kas tõesti on olemas mingid üldaktsepteeritud standardid, et kuidas mängudes verd peaks ekraanile pritsima? Aga OK - peab vist ka selle PDFi ikka läbi lugema icon_wink.gif
Kommentaarid: 11 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 11
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Ho Ho
HV Guru
Ho Ho

liitunud: 16.02.2002




sõnum 09.03.2005 09:11:41 vasta tsitaadiga

samamoodi nagu on võimalik OpenGL/d3d'd kasutades luua kardinaalselt erinevaid visuaalseid efekte oleks ka seda PPU'd kasutades võimalik luua mida iganes tarvis. Esialgsed spetsifikatsioonid justkui viitavad et on väga vähe asju mida ei saaks selle kaardiga kiirendada. Kui see kaart hakkaks maksma <2000, mänguda hakkaks seda toetama ning selle arendamiseks loodakse mingi korralik SDK siis mina oleks suht kindel ostja.
Kommentaarid: 106 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 86
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
DigeBeni
HV Guru
DigeBeni

liitunud: 06.11.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 09.03.2005 09:40:38 vasta tsitaadiga

... tundub olevat tõepoolest midagi sarnast, nagu kunagi olid 3Dfx Voodoo esimese põlvkonna kaardid, mis tegelesid ainult FS 3D kiirendamisega ja vajasid 2D jaoks, mingit suvalist videokaarti kõrvale. Siiski tundub asi veel liiga algstaadiumis, et käsi plaksutades hõiskama hakata, ning ka hinna üle diskuteerimist, nimetaks pigem demagoogiaks, kui asjalikuks jutuks st. kui nii suurtel kontsernidel, nagu nVidia ja ATI on pidevalt probleeme oma uute kiipide tootmise ja tarnimisega, mida suudab ära teha siis selline nö. eikuskilt välja karanud firma? Selliseid megasuure potentsiaaliga projekte on varemgi välja pakutud, kuid teoks on neist saanud vaid käputäis ja needki tihiti äärmiselt nuditud vorms. Eks näis, mida aeg toob, kuid minu jaoks tundub küll rohkem kui kahtlane, et see idee nii kiiresti lõpptarbija (ehk mänguri) jaoks reaalsuseks ja kättesaadavaks muutub, kui seda prognoositakse - liialt suur hüpe oleks see, kui turumajanduskikke põhimõtteid ja tavasid silmas pidada ...
_________________
Kommentaarid: 193 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 5 :: 160
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Arvuti ja internet »  Aasta lõpus tuleb välja eraldi kaart füüsikamootorite jooksutamiseks? mine lehele 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.