Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
erick
HV Guru
liitunud: 24.01.2003
|
08.03.2005 12:27:39
Aasta lõpus tuleb välja eraldi kaart füüsikamootorite jooksutamiseks? |
|
|
Kaart peaks kasutama PCI või PCI-express siini, sel on 125 miljonit transistorit ja 128MB GDDR3 mälu ning voolutarve, mis ei ületa 25W. Kaarti Games Developers Conference 2005-l näinud ajakirjaniku sõnadest järeldub, et PPU (physics processing engine) on the next big thing.
Teema pole iseenesest uus. Diskreetse või CPU-st eraldiseisva füüsikaprotsessori võimalust on varem korduvalt arutatud, ka siin foorumis. Välja on käidud idee panna füüsikaprotsessor videokaardile, või kasutada osa videokaartide võimsusest samal eesmärgil. Kuid nüüd on üks firma kätte võtnud ning asja eraldi kaardi peale pannud. Omamoodi epohhiloov liigutus, mida võiks ehk võrrelda näiteks 3DFX-i Voodoo graafikakiirendite launchiga.
Kaardi arendamise taga seisab firma nimega AGEIA, kel on juba sõlmitud kokkulepped TSMC-ga (protsessorite ja muude kiipide tootmiseks vajalikke vabrikuid omav Taiwani suurfirma) ja mitmete mängutootjatega, sealhulgas meie kõigi lemmiku EPICuga. PPU turustusnimi on PhysX. Games Developers Conference'l näidati seda kaarti ka demosid jooksutamas. Esimesed olulised infokillud on sellised:
*PhysX protsessor lubab järgmiste (füüsika)efektide radikaalset kiirendamist:
* Rigid body dynamics
* Universal collision detection
* Finite element analysis
* Soft body dynamics
* Fluid dynamics
* Hair simulation
* Clothing simulation
* Kaart saab hakkama korraga 32000 (tavalise) - 50000 (vedelikku simuleeriva) particle'i või osakese liigutamisega, CPU-d suudavad korraga kõige rohkem paarisadat liigutada. Selline võimsus tähendab näiteks seda, et demodes näidati stseene, kus mängu tegelane kõndis üle muru ja IGA ÜKSIK rohulible käitus vastavalt kõigile füüsikareeglitele. Samamoodi näidati maja õhkulendamist, kus fragmentide arv oli nii kõrge, et TheInq'i ajakirjanik Fuad Abazovic võrdles plahvatust nendega, mida ta Bosnia-Hertsegoviinas 14 aastat tagasi nägi. Ning lõpuks, meie vaieldamatu lemmik - verevalamine, -pritsimine, ja -purskamine pole kunagi nii hea välja näinud. Sama käib ka igatsorti muude vedelike kohta, nagu laava ja vesi.
* Kaarte saab tulevikus osta nii laua- kui sülearvutitele.
* Kaarti toetab juba vähemalt 15 olulist mängu, mis tulevad välja juba aasta lõpuks ja peale seda. Arvestades koostööd EPICuga võib vist hakata vaikselt spekuleerima teemal 'Uus ja ülivinge Unreal 3 mootor'
Originaalartikkel:
http://www.theinquirer.net/?article=21648
Tootja kodulehekülg:
http://www.ageia.com/
Asja põhjalikumalt seletav AGEIA white paper .pdf formaadis:
http://www.ageia.com/pdf/wp_2005_3_physics_gameplay.pdf
_________________ WoT Stats Twitch Stream |
|
Kommentaarid: 104 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
94 |
|
tagasi üles |
|
|
renx09
HV Guru
liitunud: 28.09.2004
|
|
Kommentaarid: 299 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
240 |
|
tagasi üles |
|
|
lamp
HV Guru
liitunud: 08.11.2001
|
08.03.2005 12:39:12
|
|
|
huvitav milliste instruktsioonidega on seal tegu..
et kas saaks seda hoopis audio DSP'na kasutada
_________________ eriti julm |
|
Kommentaarid: 179 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
158 |
|
tagasi üles |
|
|
corvette
HV veteran
liitunud: 17.02.2003
|
08.03.2005 12:43:47
|
|
|
Mis ma muud oskan öelda kui et "oh sa pele"
Aga ei saanud veel ühest asjast, et kas see on siis lisaks videokaardile teine eraldi kaart või on see siis iseseisev videokaart mis sisaldab endas seda protsessorit?
Kui see on eraldi kaart, siis kas peaks välja tulema ka selline kaart, mis toetaks näiteks graafilisi elemente ja muud selle kõrval? Või kuidas näiteks minu R9800 selle teise kaardiga suhtlema hakkab
|
|
Kommentaarid: 49 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
48 |
|
tagasi üles |
|
|
külaline
|
08.03.2005 13:14:59
|
|
|
nojah. kunagi oli ju graafikakaart kah lihtlalt mobo pikendus... aga mulle isiklikult tundub et cell on elujõulisem...
|
|
tagasi üles |
|
|
aise
HV Guru
liitunud: 02.10.2003
|
08.03.2005 13:38:48
|
|
|
see ikka eraldi kaart lisaks videokaardile
|
|
Kommentaarid: 189 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
|
Auron
HV Guru
liitunud: 19.08.2003
|
08.03.2005 15:54:58
|
|
|
Hmm, niiet videokas liigutab niikuinii mängu ja see kaart eraldi kas siis PCI või PCIE siinis võtab enda kanda kõiksugu füüsikavärgi mängus?Asi pull küll aga mis siis hakkab nii olema, et kel pappi sitaks pole mängib suck-ass effektidega ve?
|
|
Kommentaarid: 150 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
127 |
|
tagasi üles |
|
|
Nitro
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2004
|
08.03.2005 15:55:18
|
|
|
Eks ta vist suhtle graafikakaartiga selle sama pci(-e) siini kaudu. Paljulubav jubin tõotab tulla. Ning tekkis küsimus, et kas siis CPU vaatab kõrvalt ja piitsutab neegreid ?
|
|
Kommentaarid: 7 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
5 |
|
tagasi üles |
|
|
renx09
HV Guru
liitunud: 28.09.2004
|
08.03.2005 15:57:48
|
|
|
kas keegi sebib välja, mis selle asjanduse umbkaudseks hinnaks võib tulla?
_________________ !! |
|
Kommentaarid: 299 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
240 |
|
tagasi üles |
|
|
486
HV Guru
liitunud: 19.04.2004
|
08.03.2005 16:13:39
|
|
|
CPU-l on veel piisavalt tööd, näiteks igasugused lahtipakkimised, bottide AI jne. See kaart töötleb vaid füüsikaga seotuid scripte.
Tuleviku mängu PC-d tõotavad ikka päris suurteks jurakateks kujuneda. 2xgraafikakaart, füüsika kaart mingi physic silenceriga mis ka mingi 2 pci-e enda alla matab ja ongi kõik slotid kinni. Võibolla suure kangutamise peale mahub audigy2 kah
_________________ zero |
|
Kommentaarid: 46 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
2 :: |
39 |
|
tagasi üles |
|
|
külaline
|
08.03.2005 16:36:09
|
|
|
hmm...
see siis cell pc moodi?
kõik pci ja pci-e-d lisakaarte täis?
ja iga kaart erinevat parameetrit arvutama?
|
|
tagasi üles |
|
|
külaline
|
08.03.2005 16:39:15
|
|
|
Kurat küll kui selle jubina jaoks peab ka uue mobo ostma ST. "vanad" PCI-E mobod ei toeta seda ....
Aga laseme ikka teisel enne valmis saada
|
|
tagasi üles |
|
|
kriimsilm
HV kasutaja
liitunud: 19.05.2002
|
08.03.2005 17:45:14
|
|
|
tsitaat: |
125 miljonit transistorit ja 128MB GDDR3 mälu
|
Võrdluseks: ATI x700 pro- 110 või 120 miljonit transistorit, 128MB GDDR3 mälu, valmistatud TSMC-s.
|
|
Kommentaarid: 12 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
|
Kirves
HV kasutaja
liitunud: 23.10.2004
|
08.03.2005 19:17:24
|
|
|
A mis seni neid füüskia värke arvutas? Ja kust seda demo video tõmmata saaks?
|
|
Kommentaarid: 11 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
7 :: |
1 :: |
0 |
|
tagasi üles |
|
|
Nitro
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2004
|
08.03.2005 19:31:15
|
|
|
Kirves kirjutas: |
A mis seni neid füüskia värke arvutas? Ja kust seda demo video tõmmata saaks? |
Füüsika on praegu puhtalt CPU rida.
|
|
Kommentaarid: 7 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
5 |
|
tagasi üles |
|
|
pyromaan
HV kasutaja
liitunud: 01.05.2002
|
08.03.2005 19:32:15
|
|
|
millegipärast pole muud spetsiaalprotsessorid peale GPU eriti elujõulised olnud ...
elame näeme - mida tulevik toob, kõigest ei tasu vaimustusse kohe sattuda
cell arhitektuuri puhul suht mõttetu vidin
_________________ [img:]https://foorum.hinnavaatlus.ee/images/200x40_HV.gif[/img:] |
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
14 |
|
tagasi üles |
|
|
Sabbath
HV vaatleja
liitunud: 08.10.2002
|
08.03.2005 20:03:29
|
|
|
demosi ka kuskilt näha saab?
|
|
Kommentaarid: 17 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
13 |
|
tagasi üles |
|
|
Magic
HV Guru
liitunud: 28.12.2001
|
08.03.2005 20:56:46
|
|
|
igati huvitav asi
igatahes tuleb huviga oodata, sest kui lubadused on tõesed, siis tõesti power asi
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
|
tarmov
HV vaatleja
liitunud: 28.11.2001
|
08.03.2005 21:48:05
|
|
|
See AGEIA whitepaper on põhiliselt reklaamjutt, mille eesmärgiks on tõetruult simuleerida suu vett jooksma panemist.
Realisatsioonist ega põhimõtetest ei ole midagi olulist kirjas. Minu jaoks seondub see teema vektorarvutustega. Põhiküsimus on kas see kaart realiseerib vaid teatud kindlaid füüsikalisi efekte (ehk ei ole laiemalt kasutatav), või on tegu üldistatud vektorprotsessoriga.
|
|
tagasi üles |
|
|
tarmov
HV vaatleja
liitunud: 28.11.2001
|
08.03.2005 22:44:25
|
|
|
AGEIA kodulehe järgi on tegu tõesti füüsikaprotsessoriga, mitte vektorprotsessoriga. Seega rakendusvaldkond on piiratud mängudega.
|
|
tagasi üles |
|
|
degreal
HV veteran
liitunud: 07.01.2002
|
08.03.2005 23:37:01
|
|
|
mulle tundub, et tegu on kurva uudisega, kuna see pikendab väheke PC eluiga ja CELL lükkub natuke kaugemale
|
|
Kommentaarid: 25 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
23 |
|
tagasi üles |
|
|
külaline
|
09.03.2005 00:46:06
|
|
|
samas mängu progemine läheb 2 korda keerulisemaks ju.
Kui praegu juba vorbitakse mänge põhiliselt ps2le ja siis porditakse pcle, siis vaevalt pärast viitsib ps2 variant pcle portida , et ka selle lisavidina support oleks mängul olemas.
ajukas raha raiskamine. mõned entusiastid teevad paar mängu kuniks progejatel kopp ees on. nii ta välja surebki.
|
|
tagasi üles |
|
|
ikruusa
HV kasutaja
liitunud: 01.03.2003
|
09.03.2005 02:52:08
|
|
|
Ma ei viitsinud küll seda PDFi läbi lugeda - paistis olevat mingi ajakirjanike promo jutt - aga täpne tehnoloogia on ikkagi hämar.
1) mida teeb/ "kiirendab" graafika kaart?
Mingi 3D API (OpenGL, Direct3D) käsud, mille abil defineeritakse ja joonistatakse 3D pilti, on jutu järgi sinna rauda valatud. Ütleme, et on defineeritud mingi 3D "ruum" või "kuubik" ja sinna ruumi vaatab sisse mingil kindlal positsioonil asuv "kaamera" (monitor näitab selle pilti) ja ruumis asuvad 2 eri värvusega valgusallikat. Nüüd annab progeja üherealise OpenGL käsu - joonistada sinna ruumi sellisele x,y,z positsioonile etteantud mõõtmetega kera ning valib kera materjaliks plastmassi. Kui nüüd otsesõnu tõlgendada "full OpenGL acceleration", siis tegelikult selle kera joonistamine peaks üdini graafikaprose poolt tehtama ning otseloomulikult ka selle "kaamera" pildi projitseerimine monitorile peaks seal tehtama. Ehk siis 3D stseeni joonistamine ja näitamine peaks olema graafikakaardi rida.
2) mida CPU teeb?
noh eks see 3D engine vajab ketramist - enne kui saab joonistada, peab olema teada, et mida ja kuhu joonistada. 3D objektide definitsioonid või ütleme, et matemaatilised mudelid, kuhu me neid liigutame, kuidas nad liiguvad, äkki üks lasi teist ja teine sai pihta ja nüüd peab verd pritsima jne. Selle hulgas on nüüd ka see füüsikaline mudel või mehhanism ja seda närib ainuisikuliselt CPU.
Küsimus on, et kuidas selle 3D engine osa koormust nüüd CPU seljast mujale viiakse? Pildi joonistamisega lepiti kokku: võtame kaks levinud standardit (OpenGL,Direct3D) ja valame asja rauda. Aga mida nagu 3D engine puhul on nüüd kokku lepitud? Kas tõesti on olemas mingid üldaktsepteeritud standardid, et kuidas mängudes verd peaks ekraanile pritsima? Aga OK - peab vist ka selle PDFi ikka läbi lugema
|
|
Kommentaarid: 11 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
|
Ho Ho
HV Guru
liitunud: 16.02.2002
|
09.03.2005 09:11:41
|
|
|
samamoodi nagu on võimalik OpenGL/d3d'd kasutades luua kardinaalselt erinevaid visuaalseid efekte oleks ka seda PPU'd kasutades võimalik luua mida iganes tarvis. Esialgsed spetsifikatsioonid justkui viitavad et on väga vähe asju mida ei saaks selle kaardiga kiirendada. Kui see kaart hakkaks maksma <2000, mänguda hakkaks seda toetama ning selle arendamiseks loodakse mingi korralik SDK siis mina oleks suht kindel ostja.
|
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
|
DigeBeni
HV Guru
liitunud: 06.11.2001
|
09.03.2005 09:40:38
|
|
|
... tundub olevat tõepoolest midagi sarnast, nagu kunagi olid 3Dfx Voodoo esimese põlvkonna kaardid, mis tegelesid ainult FS 3D kiirendamisega ja vajasid 2D jaoks, mingit suvalist videokaarti kõrvale. Siiski tundub asi veel liiga algstaadiumis, et käsi plaksutades hõiskama hakata, ning ka hinna üle diskuteerimist, nimetaks pigem demagoogiaks, kui asjalikuks jutuks st. kui nii suurtel kontsernidel, nagu nVidia ja ATI on pidevalt probleeme oma uute kiipide tootmise ja tarnimisega, mida suudab ära teha siis selline nö. eikuskilt välja karanud firma? Selliseid megasuure potentsiaaliga projekte on varemgi välja pakutud, kuid teoks on neist saanud vaid käputäis ja needki tihiti äärmiselt nuditud vorms. Eks näis, mida aeg toob, kuid minu jaoks tundub küll rohkem kui kahtlane, et see idee nii kiiresti lõpptarbija (ehk mänguri) jaoks reaalsuseks ja kättesaadavaks muutub, kui seda prognoositakse - liialt suur hüpe oleks see, kui turumajanduskikke põhimõtteid ja tavasid silmas pidada ...
_________________
|
|
Kommentaarid: 193 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
5 :: |
160 |
|
tagasi üles |
|
|
|