Avaleht
uus teema   vasta Vaidlused »  Keelefoorum »  Keeleõpe koolides - suurimad puudujäägid märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
Mario.
HV Guru

liitunud: 25.07.2004




sõnum 29.02.2008 14:42:09 vasta tsitaadiga

Ma ei tea kuidas teiste keeltega on. Inglise keele õpetus koolis on andnud mulle oskuse muretult tundmatu sõna pöördesse,käändesse panemise. Kui teistes keeltes see nii kergelt ei käi, võib ju tekkida kergesti rpobleeme uue sõnavaraga mida selgeks õppida..
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
dvd vader
HV Guru

liitunud: 26.09.2002




sõnum 29.02.2008 15:01:00 vasta tsitaadiga

MelesMeles kirjutas:

Samas, kui sul on huvi antud eriala vastu, oled inglisekeelsed terminid jms vastaval erialal juba kooli kõrvalt endale ise selgeks teinud. icon_wink.gif et pole vaja ülikoolini oodata.

õhh.... selles ongi probleem ju, mida ma siin püüan esile tuua. miks peab kulutama veel rohkem aega huvipakkuvate teemade sõnavara õppimisele, samal ajal kui koolis, kus võiks neidsamu asju õppida, õpitakse hoopis mingit lermontovi elulugu ja sellealast sõnavara, mida vaja läheb-võib olla ainult tõesti kultuurist huvitatutel edaspidises elus, mitte aga reaalainete huvilistel icon_confused.gif et kui tõesti pakuvad huvi sellised kultuuriasjad ja oma perekonnast rääkimine, siis tõesti - kool on superkoht, kus seda sõnavara omandada. aga kui perekonnast rääkimine ei huvita üldse ja tahaks hoopis natukenegi asisemat sõnavara, et muukeelset kergemat tehnika-alast kirjandust kasvõi lugeda, siis peab seda õppima lisaks sellele humnaitaarsõnavarale, mis ei huvita üldse. et ma tahan lihtsalt öelda, et see on imo väga jama, et nii palju keskendutakse just sellele humanitaarsõnavarele koolides, ja peaaegu üldse mitte mingile muule. nagu enne öeldud, võiks ollas kasvõi siis 50-50, aga seda reaalsõnavara 50 polegi üldse olemas.

nii et koolidest tulevadki 100% humanitaarsõnavaraga noored. kui humanitaarsõnavara noor läheb õppima näiteks mingit vene kultuuri või ajalugu, siis on tal palju lihtsam, kui noorel, kes läheb õppima näiteks mingit materjaliteadust, sest viimane noor peab hoopis sõnavaraga tutvuma hakkama. ja niimoodi on humanitaarained taas kord eesti koolides eelistatud seisus, kuigi peaminister ja igasugu muud tähtsad asjapulgad rõhutavad kogu aeg, et õppige rohkem reaalaineid.

no mida paganat me neist rohkem koolides õpime, kui kooli keeletundides ei puutu üldse reaalainete sõnavaraga kokku? aga suurem osa reaalainete materjalidest maailmas ei ole üldse eesti keeles, peamiselt inglise ja vene peaks olema
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ranel
HV Guru

liitunud: 28.02.2005




sõnum 29.02.2008 15:03:48 vasta tsitaadiga

ja loogiline siis oleks see, et õpitakse selgeks, igasugu tehnilised terminid ja rääkida üldse vabalt ei oskaks? icon_rolleyes.gif
_________________
Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis. www.rsrehvid.ee 53 843 843
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kännuämmelg
HV Guru
kännuämmelg

liitunud: 27.08.2002




sõnum 29.02.2008 15:12:57 vasta tsitaadiga

dvd vader, Sa tahad väita, et koolis Sa õppisid emakeele tunnis sõnu kondensaator ja takisti või maatriks või kasvõi kera?
Erialased oskussõnad on ja jäävad iga keele puhul ikkagi vastava spetsialiteedi juurde, sest need hõlmavad lisaks üldmõistetavale tähendusele ka ju spetsiifilisemaid omadusi, mida keeleõpe kahjuks pole võimeline edasi andma.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
dvd vader
HV Guru

liitunud: 26.09.2002




sõnum 29.02.2008 15:18:20 vasta tsitaadiga

kännuämmelg kirjutas:
dvd vader, Sa tahad väita, et koolis Sa õppisid emakeele tunnis sõnu kondensaator ja takisti või maatriks või kasvõi kera?

füüsikatundides, matemaatikatundides jah, tõepoolest, õppisin. aga kui inimene lõpetab keskkooli, ja tekstid, kus need sõnad on, ja mis on näiteks vene keeles, pakuvad huvi, siis peab endale selgeks tegema hakkama, kuidas need on vene keeles, sest vene keele tunnis neid ei õpetata. selle asemel õppis seline inimene rääkima vene keele tunnis mõne tuntud vene kirjaniku eluloost icon_mad.gif ja tal ei olnud isegi mingit valikult, et tõstab tunnis käe ja ütleb: "õpetaja! mulle pakuvad huvi kondensaator, takisti, maatriks ja kera, et kuidas need vene keeles oleks, et ma aru saaks". ei ole sellist võimalust põhimõtteliselt, ilmselt on olemas mingid õppeprogrammid, kus on sees vene kirjaniku eluloo õppimine, aga mitte õppimine, kuidas on kondensaator, takisti, maatriks ja kera vene keeles.


viimati muutis dvd vader 29.02.2008 15:19:54, muudetud 1 kord
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ranel
HV Guru

liitunud: 28.02.2005




sõnum 29.02.2008 15:19:21 vasta tsitaadiga

No sa tõesti loodad, et sulle hakkaks neid sõnu õpetama inimene, kes ilmselt ise ka ei teaks, mis need asjad on? icon_rolleyes.gif
_________________
Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis. www.rsrehvid.ee 53 843 843
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
dvd vader
HV Guru

liitunud: 26.09.2002




sõnum 29.02.2008 15:24:57 vasta tsitaadiga

ranel kirjutas:
No sa tõesti loodad, et sulle hakkaks neid sõnu õpetama inimene, kes ilmselt ise ka ei teaks, mis need asjad on? icon_rolleyes.gif

vot see on juba teine probleem... kindlasti on inimesi, kes oskavad neid sõnu hästi. kui selliste asjade õpetamine oleks riiklikul tasemel korraldatud kuidagi, küll siis ka õpetajaid leiaks.

mind lihtsalt ajab vihale, et õppisin vene keelt 10 aastat, ja mitte midagi vajalikku sealt ei saanud. oleks kasvõi 10% sellest ajast kulutatud kooli poolt mingi tehnika-alase vene keele sõnavara õppimisele, oleks praegu, pärast kooli lõppu, palju lihtsam. aga ei, nüüd peab hoopis ise õppida punnitama, kuigi oleks võinud ju koolis selle ära teha, mitte õppida peaaegu 100% humanitaarsõnavara, mida praegu üldse vaja ei lähe. ja ma olen täiesti kindel, et niimoodi on paljudel läinud
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kännuämmelg
HV Guru
kännuämmelg

liitunud: 27.08.2002




sõnum 29.02.2008 15:29:50 vasta tsitaadiga

dvd vader, ma ole tehnilise eriharidusega ning pole eladeski keeletundides ühtegi mõistet üheski keeles selgeks saanud- kõik on kas erialasel pinnal või omal käel omandatud.
Kujuta nüüd ette olukorda, kus Sinu klassis on 40 õpilast, nendest 2 kavatsevad jätkata meditsiini erialal, 3 keemikuks saada, üks füüsikuks, 5 muusikuks, 12 infotehnoloogiks, paar lolli elektroonikuks, 3 ehitusinseneriks, 1 sportlaseks, 5 sõjameheks ning ülejäänudel on absoluutselt kama, mida seleteatakse, peaasi, et seda vähe oleks.. milline sõnavara siis selgeks õppida tuleks ning kas näiteks tulevane matemaatik nõustub meditsiinitermineid tuupima?
Oled Sa mõelnud, mida õpivad kindla keele filoloogid? Mul näiteks üks varnast võtta, kes pidi selleks, et aduda militaartermineid ka ise kursusel osalema 8)
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mario.
HV Guru

liitunud: 25.07.2004




sõnum 29.02.2008 15:32:10 vasta tsitaadiga

kännuämmelg kirjutas:
dvd vader, ma ole tehnilise eriharidusega ning pole eladeski keeletundides ühtegi mõistet üheski keeles selgeks saanud- kõik on kas erialasel pinnal või omal käel omandatud.
Kujuta nüüd ette olukorda, kus Sinu klassis on 40 õpilast, nendest 2 kavatsevad jätkata meditsiini erialal, 3 keemikuks saada, üks füüsikuks, 5 muusikuks, 12 infotehnoloogiks, paar lolli elektroonikuks, 3 ehitusinseneriks, 1 sportlaseks, 5 sõjameheks ning ülejäänudel on absoluutselt kama, mida seleteatakse, peaasi, et seda vähe oleks.. milline sõnavara siis selgeks õppida tuleks ning kas näiteks tulevane matemaatik nõustub meditsiinitermineid tuupima?
Oled Sa mõelnud, mida õpivad kindla keele filoloogid? Mul näiteks üks varnast võtta, kes pidi selleks, et aduda militaartermineid ka ise kursusel osalema 8)

Ma ei taha keemikuks saada kuid õpin ikka keemiat koolis. Seega tuleb leppida. Tuleks ka leppida neil teistel.
Tegelikult ma väga ei poolda ega pole vastu. Lihtsalt peaks olema võimalus ka seda pidi end koolis harida.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
dvd vader
HV Guru

liitunud: 26.09.2002




sõnum 29.02.2008 15:37:04 vasta tsitaadiga

tsitaat:

Kujuta nüüd ette olukorda, kus Sinu klassis on 40 õpilast, nendest 2 kavatsevad jätkata meditsiini erialal, 3 keemikuks saada, üks füüsikuks, 5 muusikuks, 12 infotehnoloogiks, paar lolli elektroonikuks, 3 ehitusinseneriks, 1 sportlaseks, 5 sõjameheks ning ülejäänudel on absoluutselt kama, mida seleteatakse, peaasi, et seda vähe oleks.. milline sõnavara siis selgeks õppida tuleks

praeguse süsteemi kohaselt tuleb õppida vene kirjanike elulugusid ja rääkimist oma perekonnast, ehk siis seda, mida mitte ühelgi neist tulevastest spetsialistidest ilmselt eriti vaja ei lähe thumbs_down.gif minu meelest see, kui inimestest saavad väga erinevate ametite esindajad, ei anna mingit õigustust õppida koolis ainult mingit kindlat humanitaarsõnavara liini. oleks nende 10 aasta jooksul kasvõi üks väike tekstike olnud stiilis "kuidas töötab auto?" või midagi sellist. aga ei. heal juhul sai teksti auto ajaloo kohta, aga see on ka peaaegu täiesti humanitaarteema
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ranel
HV Guru

liitunud: 28.02.2005




sõnum 29.02.2008 15:37:17 vasta tsitaadiga

No ma ei saa siiamaani aru, mis te siis õppisite. Meil oli teemasid ikka seinast seina.(inglise keel)
_________________
Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis. www.rsrehvid.ee 53 843 843
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mario.
HV Guru

liitunud: 25.07.2004




sõnum 29.02.2008 15:39:02 vasta tsitaadiga

Võta põhikooli õpikuseeria "I love English"... täiesti mõttelage. Küll aga keskkoolis on täitsa imestamapanev taseme tõus õpiku koha pealt.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kännuämmelg
HV Guru
kännuämmelg

liitunud: 27.08.2002




sõnum 29.02.2008 15:43:54 vasta tsitaadiga

mäletamist mööda mina küll kirjanike eulugusid tuupima ei pidanud ning tagasi vaadates oli kogu ilukirjandusse puutuv lihtsalt keelekasutuse rikastamiseks.

Ehk kui nüüd minna tagasi "laiendatud keelõppe" juurde, siis äkki suudab keegi mulle selgitada, kuidas inglise keele õpetaja õpetab teile sõna takisti või ribonukleiinhape?
et ühe puhul näitab värviliste triipudega pulga pilti ja teise puhul soovitab kujutlusvõimet kasutada?

Ning kui kontrolltöös palutakse neid sõnu lauses kasutada, siis vastused tuleks stiilis: " eile vaatasime isaga diivanil istudes takisteid ning meil oli üli- ribonukleiinhape olla" ?
Ning kui tulevikus näiteks erialast kirjandust loed ja seal soovitakse tulemiseni jõudmiseks takisti nominaalväärtust tõsta, siis praktikas värvid selleks pliiatsi jooniliseks?

kahjuks ei saa termineid õppida ilma taustata
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Aix
HV Guru
Aix

liitunud: 02.06.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 29.02.2008 15:51:17 vasta tsitaadiga

olgem ausad - need inimesed, kes mingit spetsiifilist sõnavara valdavad koos teooriaga (meditsiin, füüsika, misiganes) töötavad vastaval alal ja saavad seal n+2 korda rohkem palka, kui mingine õpetaja, keda riik poolvägisi üleval peab... icon_rolleyes.gif

ilukirjandusteemad peaks küll sõnavara rikastama, aga teevad seda kahjuks kesiselt. Aga kuna kooliharidus juba peabki olema üldine, siis ausalt öeldes parem olgu mingi jutustavam värk, kui mingi päris erialane keel. Muidugi ei teeks halba kasvõi põgusalt üle käia need teemad, mida umbes paralleelsel ajal matemaatika- ja füüsikatunnis käiatakse - kuid see eeldab siiski ka arusaamist
Ja õpetajale on ilmselt siiski teataval määral lisakoormus icon_razz.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
dvd vader
HV Guru

liitunud: 26.09.2002




sõnum 29.02.2008 16:02:17 vasta tsitaadiga

kännuämmelg kirjutas:

Ehk kui nüüd minna tagasi "laiendatud keelõppe" juurde, siis äkki suudab keegi mulle selgitada, kuidas inglise keele õpetaja õpetab teile sõna takisti või ribonukleiinhape?

nagu ma enne mainisin ja nagu siin nüüd ka jälle välja toodi, siis paralleelselt muudes tundides õpetatavaga. kui bioloogias räägib õpetaja ribonukleiinhappest, siis õpilane läheb inglise keele tundi ja saab seal teada (näiteks mingi sellesama teema kokkuvõtliku ingliskeelse teksti lugemise kaudu), kuidas see sõna inglise keeles on.

praegu on keeletunnid ja muud tunnid üksteisest üsna sõltumatud või äärmisel juhul on samad teemad mingi kultuuri ja ajaloo põhjal, aga võiks olla rohkem seotud omavahel, eesti keeles õpid põhjalikumalt erialatunnis ja inglise ja vene keeles saad pärast täiendust sellesama teema kohta keelelisest seisukohast
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ranel
HV Guru

liitunud: 28.02.2005




sõnum 29.02.2008 16:08:44 vasta tsitaadiga

dvd vader kirjutas:
kännuämmelg kirjutas:

Ehk kui nüüd minna tagasi "laiendatud keelõppe" juurde, siis äkki suudab keegi mulle selgitada, kuidas inglise keele õpetaja õpetab teile sõna takisti või ribonukleiinhape?

nagu ma enne mainisin ja nagu siin nüüd ka jälle välja toodi, siis paralleelselt muudes tundides õpetatavaga. kui bioloogias räägib õpetaja ribonukleiinhappest, siis õpilane läheb inglise keele tundi ja saab seal teada (näiteks mingi sellesama teema kokkuvõtliku ingliskeelse teksti lugemise kaudu), kuidas see sõna inglise keeles on.

praegu on keeletunnid ja muud tunnid üksteisest üsna sõltumatud või äärmisel juhul on samad teemad mingi kultuuri ja ajaloo põhjal, aga võiks olla rohkem seotud omavahel, eesti keeles õpid põhjalikumalt erialatunnis ja inglise ja vene keeles saad pärast täiendust sellesama teema kohta keelelisest seisukohast

no ülikoolis on ju olemas erilalane keel icon_rolleyes.gif eks seal saad siis õppida. mul küll vähemalt on icon_rolleyes.gif

_________________
Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis. www.rsrehvid.ee 53 843 843
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Lotharius
rallisibul
Lotharius

liitunud: 06.11.2005




sõnum 29.02.2008 16:17:20 vasta tsitaadiga

Mul ka erialane inglise keel võimalik võtta ja ka saksa keel (vene keelt küll pole valikus vist...) Aga jah kooli tekstid on küll nõmedad, aga mingit spetsiifilist teksti pole sinna ka vaja. Võib-olla mõnda huvitab kuidas miskine pooljuht töötab või miskit sellist, aga pakun, et neid miskises 30 õpilasega põhikooli klassis 2-3tk ja ülejäänutel jumala kama sellest. Pealegi ise sõnu või termineid juurde õppida pole ju üldse raske või no vähemalt mulle näiteks jäävad uued sõnad suht kergelt meelde.
_________________
Geek it til it MHz
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
weasel
HV Guru
weasel

liitunud: 27.08.2003




sõnum 29.02.2008 16:27:23 vasta tsitaadiga

Minu meelest oli inglise keel põhikoolis ja keskkoolis täitsa okei. Õpetati õigeid asju. Elus poleks tahtnud mingeid keemilisi elemente vms õppida - kel huvi õpib ise juurde.

Vene keelega on selline lugu, et õpitud teist sama kaua kui inglise keelt, aga külge pole midagi jäänud. Kahjuks.

Koolid muidugi mõnda aega selja taga juba. Ülikooli keeleõpet pean mõttetumaks kui keskkooli oma - ülikoolist küll midagi uut juurde ei saanud.

_________________
PSN: weaselEST
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
RLst
HV kasutaja
RLst

liitunud: 29.03.2004




sõnum 29.02.2008 16:33:25 vasta tsitaadiga

Inglise keelt sai 3. või 4. klassist juba õpetatud ja hästi külge jäänud, sest seda arvutites ja telekas.
Kui keegi tänavapeal midagi küsib, siis hätta küll ei jää.
Vene keelega see asi, sai seda õpitud põhikoolis 6. klassist ja sain hakkama, sest õpetaja oli siiski üli hea inimene, ta suutis selgeks teha, miks seda keelt vaja on. Ja nüüd saan sellest aru.
Siis läksin THK'sse mehhatroonikat õppima ja seal õpetati vene keelt ainult esimene aasta, õnneks oli seal sees ka erialased teemad. Ja sellest oli kasu, sest mitmete asjaolude kokku langemisel sattusin ma oma teadmisi praktikseerima kohta (ehk siis praktikale) ettevõttesse, kus vene keelt rääkivate inimeste hulk oli suur. Eesti keeles sai ka rääkida, kuid rohkem käis kogu suhtulus vene-inglise segu icon_razz1.gif ,mis minu ja ka teiste joaks oli see lihtsaim viis.
Ja endiselt ei poolda ma seda, et vene keel ei ole vajalik, vaadates palju neid meie ümber siin tegutseb.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 29.02.2008 16:35:35 vasta tsitaadiga

RLst, aga praktika näitab seda: Hakkad vene keelt B-keelena õppima, siis õpid seda gümni lõpuni, aru ikka midagi ei saa, hakkad saksa keelt õppima, siis praegu, kümnendas klassis, juba oskan mõistlikke lauseid moodustada. Muidugi on ka erandeid, aga selline on üldtrend
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
dvd vader
HV Guru

liitunud: 26.09.2002




sõnum 29.02.2008 17:00:26 vasta tsitaadiga

weasel kirjutas:
Elus poleks tahtnud mingeid keemilisi elemente vms õppida - kel huvi õpib ise juurde.

sel juhul sul vedas. aga saad aru - see on nende diskrimineerimine, kes OLEKS TAHTNUD ka sellisest sõnavarast mingigi ülevaate saada. ei saa vaadata asju ainult oma mätta otsast, et kuna "mulle ei meeldi, järelikult pole vaja ja las need kes tahavad, õpivad juurde". eks muidugi mõni lermontovi fänn võib täiega sillas olla, et saab selle tüübi elulugu õppida, aga on ka neid, keda just see omakorda ei huvita üldse. peaks valitsema tasakaal, et kõik saaksid midagi. aga hetkel reaalihuvilised inimesed keeletundidest saavad vähem

RLst kirjutas:

Siis läksin THK'sse mehhatroonikat õppima ja seal õpetati vene keelt ainult esimene aasta, õnneks oli seal sees ka erialased teemad. Ja sellest oli kasu, sest mitmete asjaolude kokku langemisel sattusin ma oma teadmisi praktikseerima kohta (ehk siis praktikale) ettevõttesse, kus vene keelt rääkivate inimeste hulk oli suur.

thumbs_up.gif

ja mitte ainult seetõttu just, et meil siin palju venelasi elab. mul just hetkel oma töökogemused - eestikeelset lennundusalast kirjandust põhimõtteliselt ei olegi olemas. samas inglise ja vene keeles on meeletult suurel hulgal. inglise keelega on mul enam-vähem (siiski selline sõnavara ainult iseõppimise tulemusena), aga venekeelne tehnikasõnavara täiesti puudub isegi algtasemel, mille oleks võinud ju selle 10 aastaga koolis omandada, kui oleks vene keele programmis midagi sees olnud thumbs_down.gif 10 aastaga jõuab inimene teha kaks magistrit ja doktorikraadigi, aga terve selle aja vältel teine inimene ei õpi koolis keeletunnis sisuliselt mitte midagi vajalikku. täiesti masendav. mõni õpib muidugi, kes tahab mingiks humanitaariks saada...
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
weasel
HV Guru
weasel

liitunud: 27.08.2003




sõnum 29.02.2008 17:23:22 vasta tsitaadiga

dvd vader kirjutas:
weasel kirjutas:
Elus poleks tahtnud mingeid keemilisi elemente vms õppida - kel huvi õpib ise juurde.

sel juhul sul vedas. aga saad aru - see on nende diskrimineerimine, kes OLEKS TAHTNUD ka sellisest sõnavarast mingigi ülevaate saada. ei saa vaadata asju ainult oma mätta otsast, et kuna "mulle ei meeldi, järelikult pole vaja ja las need kes tahavad, õpivad juurde". eks muidugi mõni lermontovi fänn võib täiega sillas olla, et saab selle tüübi elulugu õppida, aga on ka neid, keda just see omakorda ei huvita üldse. peaks valitsema tasakaal, et kõik saaksid midagi. aga hetkel reaalihuvilised inimesed keeletundidest saavad vähem


Koolis on keeleõppe eesmärk minu arust suhtluskeele õpetamine. Et saaksid välismaale minnes saia ostetud ja hotelli broneeritud. Kui nüüd hakata väga spetsiifilisi termineid õppima, siis ei jõuaks kuhugi - ühele meeldib keemia, teisele füüsika, kolmandale autoremont, neljandale kudumine. Pole lihtsalt aega nii palju, et kõik need teemad läbi käia.

_________________
PSN: weaselEST
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kännuämmelg
HV Guru
kännuämmelg

liitunud: 27.08.2002




sõnum 29.02.2008 18:03:12 vasta tsitaadiga

icon_lol.gif dvd vader, et peaks õppekavasid muutma ning nendes näiteks välja tooma, et peale füüsika elektrijuhtivuse teemasid käsitsetakse seda võõrkeele tundides ?

Siis veidi aja pärast tuleb välja, et mahud muutuvad liialt suurek, hakatakse moodustama kindla suunaga klasse, koole jne.

Järgnevalt leiab üks grupp, et milleks ta peab 12 aastat kehalises kasvatuses ainult spordiga tegelema, kui tema huvid on hoopis kunstnõelumisega seotud ning 12 aastat on puhta mahavisatud aeg- ta pole selle aja jookul saanud kätte isegi nõelavehkimise vilumust...

Järgnevalt jätkub sama näiteks perekonnaõpetuse ning lastetegemise praktikaga- lobisetakse küll, aga ikka hakka kuskil nurgataga siksides ise kombeid külge harjutama jne jne..

Seda erialast keelt pole ju nii palju, kuid sellel on üks omadus- ta uueneb. Ning sellega on täpselt nii, nagu ülejäänud keelga- pole praktikat, ununeb ning kasutegur on ikkagi 0 lähedane. Need aga kes kasutavad, kasutaksid seda niikuinii ning kinnistaksid endale vastava sõnavara läbi lugemuse või temaatilise suhtluse ja see on ju ometi kooliväline tegevus ehk siis omal käel õppimine.
Kui Sul nüüd paluda Lermontovi elulugu vene keeles läbi lugeda ning edasi jutustada, teeksid Sa seda julgelt äärmiselt vigaselt. Kardan, et Sa taolise tulemusega ei lepiks, kui tahaksid lennundusajalooga sina peal olla.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
dvd vader
HV Guru

liitunud: 26.09.2002




sõnum 29.02.2008 21:59:34 vasta tsitaadiga

weasel kirjutas:

Koolis on keeleõppe eesmärk minu arust suhtluskeele õpetamine. Et saaksid välismaale minnes saia ostetud ja hotelli broneeritud.

niinii. palun selgita, kuidas aitab inimeste omavahelisele suhtlusele kaasa, kui ma oskan peast lugeda rõlejevi elulugu (mida me koolis hoolega pähe pidime õppima) ja puškini luuletusi, mida samuti pidime pähe õppima

tsitaat:
Kui nüüd hakata väga spetsiifilisi termineid õppima, siis ei jõuaks kuhugi - ühele meeldib keemia, teisele füüsika, kolmandale autoremont, neljandale kudumine. Pole lihtsalt aega nii palju, et kõik need teemad läbi käia.

sa ikka ei saa pihta icon_biggrin.gif kui valdkonnad nii laiad on, miks on siis otsustatud, et peab kõigist neist asjadest, mida on võimalik valida, just nimelt mingite vene onude elulugusid ja oma perekonnast rääkima? ja nagu ma mitu korda olen öelnud - need teemad käiakse läbi niikuinii, vastavate ainete tundides. aga võiks olla nii, et selle asemel, et õppida pähe mõned järjekordsed puškini luuletused, võiks hoopis näiteks keskenduda sellele, kuidas oleks näiteks füüsikas samal nädalal õpitud olulisemad valguse murdumisega seotud terminid vene keeles: valgus, murdumine, prisma, peegeldus jne. no ei tohiks olla ju keeruline.

kännuämmelg kirjutas:

Siis veidi aja pärast tuleb välja, et mahud muutuvad liialt suurek, hakatakse moodustama kindla suunaga klasse, koole jne.

pigem mitte, siis lihtsalt vaadatakse keele õppekavad üle ja need asjad, mida tegelikult eriti vaja ei lähe, roogitakse lihtsalt välja. näiteks lermonotovi, rõlejevi, puškini ja veel mitme mehe eluloo asemel (mida mina pidin kõik vene keeles õppima), õpitakse näiteks ühe korra ainult ühe mehe elulugu. sellega on selle teema sõnavara ka omandatud ja ülejäänud aja saab kulutada praktilisemale keelele
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 29.02.2008 22:18:10 vasta tsitaadiga

Kujutad, ette, et neid teemasid korrates õpidki sa vene keelt? Paljud ei suuda gümnaasiumi lõpuks vene keeles ühtki grammatiliselt korrektset lauset moodustada, rääkimata spetsiifilisest sõnavarast.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Vaidlused »  Keelefoorum »  Keeleõpe koolides - suurimad puudujäägid mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.